«ماشا همیلتون»: ادامه حضور آمریکا در افغانستان مشروط به امضای سند امنیتی است

مسئول بخش ارتباطات و دیپلماسی عامه سفارت آمریکا در افغانستان که به مزارشریف آمده بود، اظهار داشت: اگر پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن به امضاء نرسد، آمریکا تمامی سربازان خود را پس از سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج می کند.

به گزارش پیام آفتاب، ماشا همیلتون گفت: امضاء نکردن سند راهبری امنیتی میان آمریکا و افغانستان به معنی این است که آمریکا به افغانستان دعوت نشده است، از این رو تمام نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد.
وی با بیان اینکه گفت‌وگوها در این رابطه میان کشور افغانستان و آمریکا به صورت جدی جریان دارد افزود: به احتمال قوی این سند به امضاء خواهد رسید.
باوجودی که کارشناسان مسائل سیاسی حضور بلندمدت نیروهای آمریکایی را در افغانستان یک نیاز می دانند، اما مسئول بخش ارتباطات و دیپلماسی سفارت آمریکا در کابل حضور دراز مدت سربازان آمریکا را در افغانستان بستگی به امضاء سند راهبری امنیتی دانست.
از سوی هم خانم ماشا همیلتون از کمک های کشور متبوعش برای شفاف برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان سخن زده و می گوید: آمریکا برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه میلیون های دلار برای افغانستان کمک می کند.
مسئول بخش ارتباطات و دیپلماسی سفارت آمریکا در افغانستان انتخابات و بیرون شدن نیروهای خارجی را در سال 2014 یک رویداد مهم برای مردم افغانستان دانست و خواهان برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و سالم شد.
نامبرده همچنین تصریح کرد: آمریکا از تلاش های شورای عالی صلح برای گفت‌وگو های صلح با طالبان پشتیبانی می کند و برای تأمین امنیت و صلح پایدار در افغانستان از هیچ گونه تلاش دریغ نخواهند کرد.
همیلتون گفته های اخیر رئیس دفتر حامد کرزی را بی بنیاد عنوان کرده و ابراز داشت: آمریکا در 11 سال گذشته در افغانستان منابع هنگفت مالی را هزینه کرده است.
اخیرا کریم خرم رئیس دفتر رئیس جمهور کرزی گفته است که آمریکا و پاکستان در تلاش تجزیه افغانستان هستند.
این در حالی است که بخاطر گشایش دفتر طالبان در قطر تنش ها میان افغانستان و آمریکا بوجود آمده است و امضاء سند راهبردی میان این دوکشور نیز به حالت تعلیق در آمده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.