۴ درمانگاه برای درمان معتادان در بلخ فعالیت می‌کند/ ۸۰ هزار معتاد در بلخ وجود دارد

مسئولان بهداشت و درمان ولایت بلخ با بیان اینکه در این ولایت ۸۰هزار معتاد وجود دارد، خاطرنشان کردند: ۴ درمانگاه برای درمان معتادان در بلخ فعالیت می‌کند و هر روز به تعداد این افراد اضافه می شود.

به گزارش پیام آفتاب، باوجودی که در 11 سال گذشته در افغانستان نهادهای مختلف به شمول وزارت مبارزه با مواد مخدر برای از بین بردن مواد مخدر تلاش دارند، اما باز هم دیده می شود که در این کشور معتادان مواد مخدر نیز وجود دارد و به گفته ی مسئولان شمار معتادان هر روز افزایش می یابد.

ولایت بلخ نیز از این موضوع مبرا نیست و در تازه ترین گفته‌های مسئولان ریاست مبارزه با مواد ولایت بلخ تلاش‌ها برای درمان معتادان در این ولایت به گونه‌ی جدی آغاز شده است.

«محمد رحیم رحمان اوغلی» رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام آفتاب گفت: در ولایت بلخ 4 مرکز تداوی معتادان فعالیت می کنند.

درمانگاه 50 بستر در ریاست صحت عامه ولایت بلخ، درمانگاه 50 بستر نجات سنتر، درمانگاه 70 بستر شهامت سنتر در شهر مزارشریف و درمانگاه 15 بستر در ولسوالی شولگره از مراکزی هستند که برای صحت یاب شدن معتادان در ولایت بلخ فعالیت دارند.

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ با بیان اینکه هم اکنون در این مراکز 185 نفر معتاد که حدود 20 نفر انان زن هستند، تحت درمان قرار دارند افزود: آنان به مدت 85 روز در مراکز تداوی معتادان درمان می شوند.

وی می گوید: ریاست مبارزه با مواد مخدر و ریاست صحت عامه بلخ تلاش دارند که یک مرکز 50 بستر دیگر معتادان را نیز در بلخ ایجاد کنند که بیشتر زنان معتاد در ان بستری خواهند شد.

از سوی دیگر دکتر محمد داود راطب مسئول درمانگاه 50 بستر معتادان در ریاست صحت عامه ولایت بلخ می ‌گوید: مرکز تداوی معتادین صحت عامه ولایت بلخ 7 سال قبل با گنجایش 20 بستر ایجاد شد که بعدا به 50 بستر افزایش یافت.

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه خدمات صحی این درمانگاه به گونه رایگان برای بیماران ارائه می شود افزود: درمانگاه 40 بستر صحت عامه بلخ در دو بخش (داخل بستر و ساحوی) فعالیت دارد.

وی گفت: یک تعداد از معتادان که در ولایت بلخ بستر می شوند از ولایت های جوزجان، فاریاب، ارزگان، جلال آباد، قندهار و سرپل نیز می باشند.

نامبرده تصریح کرد: درمانگاه های که در ولایت بلخ در بخش تداوی معتادان فعالیت دارند به صورت 24 ساعت در خدمت بیماران قرار دارند.

 

 

 


 مسئول درمانگاه 50 بستر صحت عامه ولایت بلخ بیان داشت که از آغاز این مرکز تا اکنون 6 هزار بیمار مواد مخدر را برای تداوی ثبت و راجستر کرده اند که 3600 نفر آنان تداوی گردیده و دوبارصحت یاب شدند.

این در حالی است که براساس گفته های مسئولان اداره ریاست مبارزه علیه مواد مخدر ولایت بلخ هم اکنون در این ولایت بیش از 80 هزار معتاد وجود دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.