اوباما مجدداً خواستار بررسی سوء پیشینه خریداران سلاح در ‌آمریکا شد

به دنبال دو حادثه اخیر تیراندازی در آمریکا که قربانیان زیادی به همراه داشت، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی از حامیان خود خواست برای تصویب لایحه‌ بررسی سوء پیشینه خریداران سلاح در کنگره تلاش کنند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با گذشت چندین روز از تیراندازی در مجتمع نیروی دریایی آمریکا و کشته شدن 13 نفر از جمله عامل این تیراندازی، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از طرفداران خود خواست تا برای تشدید قوانین حمل سلاح‌ تلاش کنند.

اواخر سال گذشته میلادی یک جوان 20 ساله آمریکایی با سلاح نیمه‌خودکار خود به دبستان «سندی هوک» در ایالت «کانتیکت» آمریکا حمله کرد و 20 کودک 6 تا 7 سال و 7 فرد بزرگسال را کشت.

این حادثه موجب شد تا «باراک اوباما» طرحی را با هدف بررسی سوء پیشینه خریداران سلاح به کنگره ارائه کند اما لابی سلاح به قدری در آمریکا قدرتمند است که این لایحه در کنگره رد شد.

حادثه چند روز پیش در مجتمع نیروی دریایی آمریکا بار دیگر اوباما را بر آن داشت و روز شنبه به هواداران خود گفت که بازگردند و به کنگره اعمال فشار آورند تا لایحه‌ای را تصویب کند تا افراد خطرناک نتوانند به سلاح دست پیدا کنند.

اوباما در سخنرانی خود برای ضیافت شام جایزه سالانه بنیاد کمیته‌های پارلمانی سیاه کنگره گفت: ما نمی‌توانیم تا زمانیکه تمامی کودکان ما بتوانند به مدرسه بروند یا در امتداد خیابان‌ها بدون این ترس که مورد هدف گلوله قرار گیرند، منتظر بمانیم.

اوباما در لایحه‌ای خواستار بررسی سوء پیشینه خریداران سلاح شد اما اوایل سال جاری میلادی در سنا رد شد و این پیشنهاد تنها بخشی از بسته پیشنهادی اوباما برای تشدید قوانین حمل سلاح بود اما اوباما به دلیل لابی قدرتمند سلاح مجبور شد بخش‌های دیگری از پیشنهاد خود را حذف کند.

دو روز پیش در شیکاگو، 13 نفر در حین تماشای بازی بسکتبال در یک پارک مورد حمله یک فرد مسلح قرار گرفتند و زخمی شدند که در این میان یک کودک 3 ساله نیز مجروح شد.

کاخ سفید بعد از حادثه تیراندازی در مجتمع نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که اوباما از حوزه اختیارات اجرایی خود برای سخت‌تر کردن دسترسی به سلاح استفاده می‌کند و به تقویت قوانین مرتبط با سلاح از جمله لزوم بررسی سو‌ء پیشینه خریداران اینترنتی سلاح و همچنین در نمایشگاههای سلاح متعهد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.