تبعه انگلیس به اتهام شرکت در دوره‌های تروریستی بازداشت شد

یک تبعه انگلیس پس از بازگشت از ترکیه به اتهام شرکت در دوره‌های آموزش عملیات تروریستی بازداشت شد.

به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، پلیس انگلیس یک تبعه این کشور را به اتهام شرکت در دوره عملیات‌های تروریستی بازداشت کرده است.

این مرد 21 ساله اهل شلدون بیرمنگام به تازگی از استانبول به انگلیس بازگشته است. پلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که این فرد جدا از 2 نفری است که هفته قبل در فرودگاه «هیترو» لندن و به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی فعال در سوریه بازداشت شدند. این دو نفر قصد داشته‌اند برای همراهی گروه‌های تروریستی به سوریه سفر کنند.

پلیس انگلیس هفته قبل با صدور بیانیه‌ای اتباع این کشور را از هرگونه سفر به سوریه منع کرد. انگلیس یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین اتباع فعال در سوریه را دارد. روسای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس پیشتر نسبت به بازگشت این افراد که به دلیل همراهی با تروریست‌های سوریه تفکراتی رادیکال پیدا می‌کنند، هشدار داده و آن‌ها را تهدیدی بالقوه ارزیابی کرده‌اند.

طی یک ماه گذشته دستکم 3 تبعه انگلیسی عضو گروه‌‌های «جبهه‌النصره» و «داعش» در سوریه کشته شده‌اند. از جمله این افراد، «افتخار جمان» 23 ساله عضو گروه تروریستی «داعش» (دولت اسلامی عراق و شام) بود که در حین حمله به یک انبار تسلیحاتی کشته شد. او به دلیل فعالیت‌های اینترنتی که برای جذب نیروهای تازه انجام می‌داد، معروفترین تبعه انگلیسی فعال در سوریه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.