جستجو برای یافتن هواپیمای مالزیایی در چند روز آینده به پایان می‌رسد

در حالی امروز یکشنبه جستجو برای هواپیمای مالزیایی پرواز MH370 به چهل‌وچهارمین روز خود رسیده، که یکی از مقامات گروه تجسس اعلام کرده است: اسکن از کف اقیانوس هند تا پایان این هفته به پایان خواهد رسید.

به نقل از روزنامه جروزالم پست، هم اکنون تحقیقات در مورد تراکم هوا، سطح آب و زیر دریا،‌ بر تصاویر گرفته شده توسط کاوشگر زیردریایی آمریکایی متمرکز شده که تا عمق 10 کیلومتری بستر اقیانوس برد داشته است.


زیر دریایی کنترل از راه دور Bluefin-21، هفته گذشته دو هزار کیلومتر از بستر دریا در شمال غرب پرث استرالیا را بدنبال هواپیمای مالزیایی مورد تجسس قرار داد. این زیردریایی که در حال حاضر در هشتمین ماموریت دریایی خود می‌باشد تاکنون به سرنخی دست نیافته است.


مقامات دولت مالزی یکشنبه اعلام کردند: نیمی از محل مورد نظر تجسس شده اما جست و جو اکنون هم در مرحله بسیار حساسی قرار دارد.


هشام الدین حسین وزیر حمل‌ونقل مالزی گفت : حتی امکان دارد دولت با استفاده از کاوشگرهای زیر دریایی بیشتری به جستجوی خود ادامه دهد.


تقریبا بعد از دو ماه جست و جو در زیر آب بقایای هواپیمای ناپدیدشده، ماموریت در منطقه ای که یکی از چهار سیگنال‌های صوتی مربوط به جعبه سیاه در 8آوریل شناسایی شد، در حال انجام است .


مرکز هماهنگی آژانس مشترک در مقر پرث استرالیا در بیانیه ای گفت : در روز یکشنبه 11 هواپیمای نظامی و 12 کشتی برای کمک اعزام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.