جان کری: تحریم‌های بیشتری در انتظار روسیه است

وزیر امور خارجه آمریکا تهدید کرد که اگر روسیه سیاست خویش در قبال اوکراین را تغییر ندهد، باید در انتظار تحریم‌های بیشتر، از جمله تحریم بخش انرژی، مالی و دفاعی‌اش باشد.

به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرد اگر مقامات مسکو سیاست خود در قبال اوکراین را تغییر ندهند، دولت آمریکا ممکن است یک سری تحریم‌های دیگر علیه بخش‌های اقتصادی مختلف روسیه اعمال کند.

کری در پاسخ به این سئوال که «چرا دولت آمریکا به جای بخش‌های اقتصادی روسیه، مانند عرصه انرژی، مالی و دفاعی، مقامات روسی و برخی شرکت‌ها را تحریم کرده است» گفت: «ما به این مسئله هم بسیار نزدیک هستیم و اگر روسیه به خط مشی خود در قبال اوکراین همچنان ادامه دهد، ما دقیقا همین تصمیم را داریم.»

دولت آمریکا روز گذشته تحریمهای جدیدی را علیه 17 نفر از مقامات بلندپایه و شرکتهای روسی اعمال کرد. در واقع صحبت بر سر بلوکه شدن حساب‌های بانکی و تحریم روادیدی علیه آنهاست.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، اعمال تحریم‌ها از هم اکنون تاثیر خود را داشته است و همین اقدام باعث شده که روسیه نیروهای نظامی خود را وارد خاک اوکراین نکند. مسکو در واکنش به تحریم های روز دوشنبه گفته،‌ پاسخ «دردناکی» به واشنگتن خواهد داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.