برای خانواده‌های آسیب دیده ولسوالی ارگو بدخشان ۴۰۰ جریب زمین خریداری شده است‎

پس از لغزش یک کوه در ساحه آب باریک ولسوالی ارگو ولایت بدخشان اکنون دولت تصمیم گرفته که برای خانواده های آسیب دیده منزل مسکونی آباد کند تا این خانواده ها از بی سرپناهی نجات یابد.

پس از لغزش یک کوه در ساحه آب باریک ولسوالی ارگو ولایت بدخشان اکنون دولت تصمیم گرفته که برای خانواده های آسیب دیده منزل مسکونی آباد کند تا این خانواده ها از بی سرپناهی نجات یابد.
به گزارش پیام آفتاب، پس از این رویداد خون بار و فاجعه آور نهادهای امداد رسانی ملی و بین المللی بشمول دولت کمک هایشان را به این ولسوالی رساندند و نیز مقامات بلند پایه از حامدکرزی رئیس جمهور گرفته تا روسای شورای ملی به محل رویداد رفتند.
هیأت برای توزیع کمک ها و نیز احیاء مجدد منازل مسکونی برای خانواده ها آسیب دیده از سوی رئیس جمهور کرزی که در آن شماری از وزیران و دیگر مقامات بلند پایه بودند گماشته شده که اکنون یک عضو این هیات می گوید که دولت برای خانواده های آسیب دیده منزل مسکونی آباد می کند.
«انجینر محمد رفیع بهمن» رئیس حوزه فرعی دریائی کوکچه و عضو کمیسیون احیاء منازل برای آسیب دیدگان به رسانه ها گفته است که 400 جریب زمین با هزینه ی 54 میلیون افغان برای اعمار خانه برای خانواده های بی سرپناه متضرر خریداری شده است.
وی با بیان اینکه این زمین در ساحه دو راهی آب باریک و جاده ی ولسوالی درایم می باشد، افزود: «دولت مجددا در این ساحه برای خانواده های آسیب دیده منازل مسکونی اعمار می کند که برای هر خانواده 5 بسوه که بیش از 500 مترمربع می شود در نظر گرفته شده است.»
به گفته این عضو کمیسیون احیاء مجدد منازل برای خانواده های آسیب دیده ارگو بدخشان برای هر خانواده یک منزل که دارای 2 اتاق، یک تشناب و یک دهلیز می باشد از سوی دولت اعمار می گردد تا آنان از بی سرپناهی نجات یابد.
نامبرده تصریح کرد: «برعلاوه منازل مسکونی برای خانواده های آسیب دیده در آن محلات مساجد، مراکز بهداشتی، مکاتب و مدرسه نیز اعمار خواهد شد تا کودکان آنان از آموزش و پرورش دور نمانده و همچنان خدمات بهداشتی نیز ارائه گردد.»
گفتنی است که آمار دقیق تلفات انسانی از حادثه ی ارگو بدخشان وجود ندارد اما این حادثه هزاران خانواده را بی سرپناه کرده و این خانواده ها در زیر خیمه ها در ساحات مختلف این محل زندگی می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.