تاکید کرزی و پوتین بر مقابله با تروریزم و افراط‌گرایی

رئیس جمهور کرزی در حاشیه نشست سیکا در شانگهای چین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات کرد. روسای جمهور دو کشور در این دیدار بر لزوم همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با تروریزم و افراط‌گرایی تاکید کردند.

رئیس جمهور حامد کرزی روز سه‌شنبه (۳۰ ثور) و در حاشیه نشست سیکا در شانگهای با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات کرد.
حامد کرزی در این دیدار گفت که موقعیت جغرافیایی افغانستان و روسیه، روابط تاریخی و منافع مشترک، سبب می شود که حکومت آینده افغانستان برای انکشاف روابط و همکاری با روسیه گام های جدی بر دارد.
رئیس جمهور روسیه از اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری ستایش کرد و ابراز امیدواری نمود که دور دوم انتخابات نیز موفقانه برگزار شود.
ولادیمیر پوتین همچنان گفت، امیدوار است که رئیس جمهور آینده افغانستان در تقویت روابط کابل و مسکو تلاش زیاد کند.
پوتین در جریان این دیدار از تلاش های حامد کرزی ستایش کرد و گفت افغانستان در پیشرفت اقتصادی – اجتماعی و همچنان در عرصه امنیتی راه طولانی را پیموده است.
رئیس جمهور روسیه به حامد کرزی گفت که در برگزاری موفقانه دور اول انتخابات تلاش‌های زیاد را به خرج داده است.
روسای جمهور افغانستان و روسیه تروریزم و افراط‌گرایی را تهدید جدی برای منطقه دانسته و تاکید کردند که کشورهای منطقه باید علیه این تهدیدها به طور مشترک مبارزه کنند.
در اعلامیه دفتر ریاست جمهوری آمده است که روسای جمهور دو کشور در این دیدار در مورد همکاری‌های اقتصادی و نظامی بین مسکو و کابل نیز بحث و گفتگو کردند.
همزمان با این، روسیه و چین یک اعلامیه مشترک را در باره افغانستان به نشر رساندند.
در این اعلامیه که روز سه شنبه به دسترس رسانه ها قرار گرفت، بر یک افغانستان باثبات که در آن صلح و امنیت تامین بوده و تروریزم و قاچاق مواد مخدر نباشد، تاکید شده است.
چهارمین نشست سران سیکا در تاریخ بیستم و بیست و یکم ماه می در شانگهای چین برگزار می‌شود.
سیکا یا «کنفرانس همکاری‌های متقابل و تدابیر اعتمادسازی آسیا» بیشتر به مسائل مربوط به امنیت، ثبات و هماهنگی در این قاره می پردازد. این سازمان بیست عضو دارد که افغانستان هم یکی از اعضای آن است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.