وزارت دفاع: استخبارات خارجی نیروی هوایی افغانستان را هدف قرار داده است

سخنگوی وزارت دفاع، «جنرال ظاهر عظیمی» گفت که استخبارات خارجی در تلاش برای جلوگیری از قدرت یافتن نیروی هوایی افغانستان می‌باشد.

عظیمی گفته است که حمله های انتحاری بر نیروهای هوایی و حمله‌های موشکی بر میدان هوایی نظامی، حمله‌های هستند هدفمند، و (و این حملات) از پیش طرح ریزی شده اند.
وی افزود: «حلقه های استخباراتی بیرونی چشم حمله به نیروهای هوایی دوخته اند.»
عظیمی گفت: «در افغانستان یک جنگ نیابتی وجود دارد، کشورها بیشتر از ناحیه قوای هوایی و سلاح سقیله تهدید می‌شوند به همین خاطر است که حلقه‌های استخبارات خارجی تأکید و تلاش دارند تا بالای قوای هوایی به خاطر اهمیتی که دارد در دراز مدت بیشتر کار کنند.»
آموزش و پرورش نیروهای هوایی به ویژه خلبانان هزینه سنگینی بر می دارد از همین رو از دست دادن هر عضو این نیروها برای افغانستان بسیار گران تمام می‌شود.
ظاهر عظیمی می افزاید: «اگر یک راکت به یک ساحه قوای هوایی اثابت کند هر پرزه از او به هر جایی که اثابت کند یک خسارات سنگین دارد و هم چنان اگر یک پیلوت شهید می‌شود باز از لحاظ زمانی هم وقت می‌گیرد و از لحاظ مالی باید قیمت زیادی مصرف شود که یک پیلوت دیگر تربیه شود. در دیگر عرصه می‌شود یک راه بدیل داشت ولی در عرصه هوایی کار یک پیلوت را فقط یک پیلوت انجام داده می‌تواند.»
در حال حاضر، خلبانان افغان افزون بر مرکز آموزشی شیندند در ایالات متحد امریکا، دوبی، جمهوری چک و روسیه خلبانی آموزش می‌بینند، هر خلبان سه سال آموزش می بیند و آموزش هر خلبان نزدیک به دو میلیون دالر هزینه بر می‌دارد.
در همین رابطه سخنگوی وزارت امور داخله، صدیق صدیقی گفته است: «به تمام نهاد کشفی و نهادهای که مسئولیت مبارزه با تروریزم را دارند هدایت داده شده به گونه بسیار جدی کار بکنند و چگونگی وقوع این حوادث را بررسی بکنند.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.