متن نامه اوباما به کنگره آمریکا درباره حمله به مواضع داعش در عراق

سایت اینترنتی کاخ سفید متن نامه باراک اوباما به کنگره آمریکا درباره دستور وی برای حمله به مواضع داعش در عراق برای بازپسگیری سد موصل را منتشر کرد.

در متن نامه آمده است: "من در چهاردهم اوت به نیروهای نظامی دستور دادم که حملات هوایی هدفمند را در حمایت از نیروهای عراقی به منظور بازپس‌گیری سد موصل صورت دهند. این عملیات نظامی از لحاظ حجم و مدت آن محدود خواهد بود تا پشتیبانی لازم را برای نیروهای عراقی در اقداماتشان برای بازپس‌گیری و کنترل این بخش زیرساختی حساس کشورشان به عنوان بخشی از مبارزه بر ضد گروه تروریستی داعش ،فراهم کند."


در ادامه این نامه آمده است: "شکسته شدن سد موصل می‌تواند زندگی شمار زیای از غیرنظامیان ،کارکنان و ساختمان های متعلق به آمریکا از جمله سفارت در بغداد را تهدید کند و از تلاشهای دولت عراق برای ارائه کمک و خدمات حیاتی به مردم این کشور جلوگیری کند. در این راستا پانزدهم ماه اوت هم من دستور حملات هوایی هدفمند دیگری را هم در عراق صادر خواهم کرد. من این دستورات را که در راستای منافع سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا هستند،بر اساس اختیارات قانونی که سیاست خارجی کشور را هدایت می کند و در مقام فرماندهی اجرایی کل قوا صادر می کنم. این اقدامات با هماهنگی دولت عراق صورت می گیرد.من این گزارش را به عنوان بخشی از تلاشهایم ارائه می کنم تا کنگره به طور کلی از آن آگاه باشد. از حمایت کنگره دراین باره تشکر می‌کنم."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.