کنفرانس جلوگیری از کشت کوکنار در کابل برگزار شد

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر (کنفرانس جلوگیری از کشت کوکنار و پلان گذاری امحای کشت کوکنار برای سال 1393 و 1394) را در هوتل انتر کانتیننتال برگزار نمود.

این کنفرانس که با حضور وزرای صحت عامه، انکشاف دهات، زراعت و مالداری، معاون وزارت داخله، رییس وزارت دفاع ملی، نماینده ریاست عمومی امنیت ملی، نمایندگان سفارت های آمریکا، انگلستان، نماینده مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل (یو ان او دی سی)، والیان 25 ولایت، فرماندهان امنیه ولایات مدیران امنیت، روسای مرکزی و ولایتی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، جمعی از خبرنگاران، برگزار گردید.

دین محمد مبارز راشدی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس حاضران را خوش آمد گفت و افزود: متاسفانه تا هنوز افغانستان به عنوان بزرگترین کشت کننده مواد مخدر است. وی گفت: امسال تخریب کوکنار به دلیل برگزار انتخابات آنچنان که باید نشد ولی تمام برنامه های مبارزه علیه مواد مخدر تنها تخریب نیست ما روی آگاهی عامه به عنوان یک برنامه مهم توجه داشتیم در بخش معیشت بدیل با دونر ها تفاهم کردیم که کمک ها مستقیما به دهقانان برسد و بخش های مختلف اداره های ذیربط باید از هر لحاظ ظرفیت شان بالا برود تا نتایج خوبی در بخش مبارزه علیه مواد مخدر بدست آید.

آقای راشدی افزود: ما باید به عنوان یک مبلغ در امر مبارزه علیه مواد مخدر عمل نماییم و انتظار ما این است که تمام نهادهای ذیربط بطور همه جانبه و جدی اقدام نماید.

در ادامه این کنفرانس عبدالخالق فراهی رییس ارگان های محلی گفت: مواد مخدر نه تنها باعث بدنامی افغانستان می شود بلکه مصونیت اجتماعی و اقتصادی را نیز تهدید می کند از آن جهت والیان مسوولیت دارند محو کوکنار را مورد توجه جدی قرار دهند. همچنان اداره مستقل ارگان‌های محل برای محو کوکنار آماده است و در محو کوکنار دریغ نمی کنیم.

در ادامه وزرای زراعت، انکشاف دهات، صحت عامه، معاون وزارت داخله، نماینده سفارت انگلیس نیز صحبت نمود و در بخش های کاری شان در پیوند با مبارزه علیه مواد مخدر نکته نظرات شان را ارایه نمودند. پس از آن حاضران طبق طرزالعمل ساخته شده در چهار گروه کاری تنظیم شدند که در راس این گروه ها معانان وزارت مبارزه علیه مواد مخدر معاون اداره مستقل ارگان های محل و منشی کمیسیون مبارزه علیه مواد مخدر مجلس نمایندگان قرار داشتند.

قابل یادآوری است که کنفرانس والیان سالی دو بار ( کنفرانس محوکشت و کنفرانس آگاهی عامه) به اشتراک وزرای زیربط در بخش مبارزه با مواد مخدر، والیان، فرماندهان امنیت و تمام مسوولان مرکز و ولایتی وزارت مبارزه با مواد مخدر برگزار می گردد.

همچنان قابل یادآوری است که این کنفرانس برای یک روز دیگر نیز ادامه دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.