لاوروف: بحران سوریه باید از طریق مسالمت‌آمیز و نه نظامی حل و فصل شود

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه نروژی تاکید کرد بحران سوریه باید از طریق مسالمت‌آمیز و نه نظامی حل و فصل شود.

 "سرگئی لاوروف" در مصاحبه با روزنامه "وردنز گانگ" نروژ تاکید کرد: شیوع گسترده تروریسم داعش از بارزترین تحولات اوضاع در سوریه محسوب می‌شود.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه بحران سوریه باید از طریق مسالمت‌آمیز و نه نظامی حل و فصل شود، گفت: اینکه سوری‌ها خود سرنوشتشان را از طریق گفتگوی فراگیر بدون هیچ دخالتی تعیین کنند، ضروری است.


وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه بازیگران خارجی باید مشوق طرف‌های سوری با هدف تداوم تلاش برای دستیابی به توافق بر سر توقف خشونت‌ها و بازگشت ثبات به این کشور باشند، اضافه کرد: روسیه آماده حمایت از سوری‌ها و همکاری با شرکایش برای حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو که در سال 2012 صادر شد، است.


"لاوروف" افزود: اقدامات داعش نشان دهنده ایجاد نوعی پرش در فعالیت‌های گروه‌های مسلح است اما با این وجود روسیه دولت های عراق و سوریه را برای مقابله با افراط‌گرایان و تشنگان قدرت پشتیبانی می‌کند.


وی همچنین خواستار تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات تروریستی شد و افزود: حملات هوایی آمریکا بر ضد داعش در خاک سوریه پرسش های جدی را به وجود می‌آورد.


وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: وخامت سریع اوضاع در خاورمیانه تحلیل جامعی که تمامی مشکلات حاد را در برگرفته و راهکارهای مناسبی برای کمک به ملت‌های خاورمیانه در راستای تضمین و پیشرفت دائم این منطقه می‌طلبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.