پوتین: روسیه هرگز گوش به فرمان آمریکا نخواهد بود

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: آمریکا مایل است تا روسیه هم مانند بسیاری از متحدان واشنگتن زیر نفوذ آنها بوده و برای حفظ منافع آنها، از منافع ملی خود بگذرد، ولی چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

 به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز سه شنبه در سخنرانی در مجمع جبهه ملی سراسری روسیه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد تا روسیه را زیر نفوذ خود بکشد، ولی هرگز موفق نخواهد شد.

پوتین در تفسیر سخنان یکی از شرکت کنندگان در این نشست که گفته بود «آمریکا درصدد تحقیر روسیه است»، گفت: «نه، آنها قصد تحقیر ما را ندارند، آنها می خواهند ما زیر نفوذ آنها قرار داشته و گوش به فرمان آنها باشیم. آنها می خواهند به وسیله ما مشکلات خود را حل و فصل کنند. البته چنین مسئله ای هرگز در تاریخ روسیه اتفاق نیفتاده و از این به بعد هم اتفاق نخواهد افتاد».

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد که آمریکا موفق شده تا متحدان خود را زیر سلطه خود قرار دهد، به صورتی که بسیاری از متحدان آمریکا با آسیب رساندن به منافع ملی خویش، تلاش می‌کنند تا از منافع ملی آمریکا دفاع کنند که چنین برخوردی کاملا غیرقابل درک است.

پوتین افزود: «من حتی برخی مواقع تعجب می‌کنم چطور برخی کشورهای اروپایی با آسیب رساندن به منافع ملی خود، از به اصطلاح منافع جمعی اروپا و یا ارزش‌های غربی دفاع کرده و با این کار مشکلات زیادی برای خود بوجود می‌آورند».

رئیس‌جمهوری روسیه توضیح داد: «اولا، هیچ معیار مشخصی در منافع جمعی وجود ندارد و در ثانی در پشت این به اصطلاح منافع مشترک، دقیقا اهداف ژئوپلیتیکی یک کشور و یا گروه خاصی از کشورها قرار دارد که اصلا به نفع ملت‌های این کشورها نیست».

وی یادآور شد که حتی عده بسیار زیادی از مردم خود ایالات متحده مایل نیستند که کشورشان در اوضاع سایر کشورها در نقاط مختلف جهان دخالت کند.

ولادیمیر پوتین همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد که کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، در واقع خود بازار این کشور را از دست داده اند.

به گفته وی، البته روسیه با استفاده از اصل «اقدام نادرست شرکای خود» به خود این اجازه را داد تا به مقابله به مثل دست زده و اقدامات محدود کننده‌ای در واردات محصولات کشاورزی و  برخی غذایی از این کشورها مورد اجرا قرار دهد و با این اقدام در حقیقت برای کشاورزان روسی این امکان فراهم شده تا در بازار داخلی فعالیت موثرتری داشته باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.