کامرون: همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را زودتر برگزار می‌کنیم

نخست‌وزیر انگلیس گفت همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را زودتر برگزار خواهد کرد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت، همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را زودتر برگزار خواهد کرد.

با فشار دوستداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و افزایش شمار حزب خواهان جدایی انگلیس از اروپا، کامرون وعده داد با 28 کشور دیگر اتحادیه اروپا گفت و گو کرده و سعی خواهد کرد این قدرت‌ها را از بروکسل به سوی لندن بازگرداند.

کامرون دوباره وعده داد درصورت پیروزی محافظه کاران در انتخابات آتی سراسری در انگلیس، همه پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا حتما برگزار خواهد شد و سعی دارد این همه‌پرسی را زودتر از موعد پیشین برگزار کند.

«همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا باید زودتر از پایان سال 2017 برگزار شود و اگر این اتفاق بیافتد، مایه خوشنودی من است. هر چه زودتر بتوانم در این باره مذاکره کرده و همه پرسی را برگزار کنم، بهتر است».

وی هم‌چنین با وعده شرایط اقتصادی بهتر گفت، برنامه اقتصادی محافظه کاران برای دوره بعد از انتخابات سراسری متعادل بوده و هزینه ها را کاهش خواهد داد.

کامرون با اشاره به انتقاد شدید اخیر حزب کارگر از برنامه سلامت عمومی انگلیس، وعده داد مبلغی را برای افزایش خدمات سلامت اختصاص خواهند داد.

حزب کارگر پیش از این با انتقاد از برنامه اقتصادی محافظه کاران، برنامه‌های این حزب در رابطه با خدمات سلامت عمومی را نقد کرده و آن را غیر قابل تشخیص خوانده بود.

امروز کامرون در گفت و گوی دیگری با روزنامه «ساندی دیلی» پیش از سفر «انگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به انگلیس اخطار داد برای پیروزی در انتخابات آتی انگلیس، هیچ احتمالی منتفی نیست.

انگلیس در هفتم ماه می سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود که رقابتی میان احزاب سیاسی این کشور است. کامرون نخست وزیر کنونی انگلیس رهبر حزب محافظه کار است که در رقابت جدی با حزب کارگر و حزب استقلال این کشور خواهد بود. حزب استقلال (یوکیپ) خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست و برای اولین بار در تاریخ حزبی‌اش در ماه‌های سپتامبر و نوامبر سال 2014 توانست دو کرسی از پارلمان انگلیس را تصاحب کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.