سلب تابعیت دولت بحرین از 72 تبعه خود

با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران بحرین از 72 شهروند بحرینی سلب تابعیت شد.از این فهرست حدود 50 نفر به انقلابیون شیعه و 22 نفر به تروریست های فعال در در کشورهای عراق و سوریه اختصاص دارد.

در اطلاعیه وزارت کشور بحرین مواردی نظیر جاسوسی برای بیگانگان، استخدام افراد از طریق شبکه های اجتماعی، تامین مالی تروریزم،تلاش برای خدشه به چهره نظام،انتشار اخبار دروغ با هدف اخلال در وجهه نظام و قانون اساسی ،انجام خرابکاری و سلسله انفجارات به منظور ضربه به امنیت کشور،پیوستن به به گروههای تروریستی در داخل و خارج بحرین و ... از جمله اتهامات این عده عنوان شده است.
در کنار هم قراردادن شیعییان مبارز و تروریست های تکفیری با هدف تخریب چهره شیعیان صورت گرفته است .از عناصر شاخص شیعی این فهرست شیخ حسن سلطان شیخ محمد خجسته ،ابراهیم المدهون ابراهیم العرادی عباس بوصفوان،راشد الراشد و تعدادی از ایرانی تبار ها مانند مسعود جهرمی فرهات (فرهاد) خورشید را می توان نام برد.در بین شهرونان شاخص سنی مذهب افرادی نظیر ترکی البنعلی (از رهبران داعش در سوریه و عراق) محمد البنعلی (از رهبران داعش در عراق) و...حضور دارند.
از سال 2012 تا کنون115 نفر  توسط نظام حکومتی بحرین سلب تابعیت شده اند . انقلابیون بحرینی معتقدند طرح دیدگاههای سیاسی آنان علت اصلی سلب تابعیت آنان بوده و اتهاماتی که دولت متوجه آنان نموده صرفا در راستای تخریب چهره مبارزان صورت میگیرد. لازم به ذکر است عمده افراد سلب تابعیت شده به دلیل فشارهای سیاسی وارده در سالهای اخیر در خارج از بحرین به سر میبرده اند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.