بررسی پلان صد روزه وزارت مالیه توسط رییس جمهور

اکلیل حکیمی وزیر مالیه و شمار دیگری از مسوولان آن وزارت با رییس جمهور دیدار کردند و رییس جمهور پلان صد روز نخست آن وزارت را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، وزیر مالیه، پلان کاری آن وزارت را در عرصه های مختلف از جمله امور پالیسی، بودجه، خزاین، عواید، گمرکات، امور بیمه، منابع بشری و امور مالی و اداری ارایه کرد.

رییس جمهور پس از استماع پلان صد روز نخست وزارت مالیه، ضمن اینکه از برنامه های جدید آن وزارت ستایش بعمل آورد، گفت که برای مردم باید این موضوع روشن شود که بدون نظام مالی کشور نسل های آینده افغانستان به پا نمی ایستند. وی افزود که بحث خودکفایی باید به طور جدی اما عام فهم و واضح مطرح گردد.

وی گفت: تصویر وزارت مالیه باید به طور جدی تغییر کند و همچنان به مردم تفهیم گردد که اصلاحات در سیستم مالی تنها برای رشد عواید نه بلکه برای رشد سرمایه گذاری نیز لازم و ضروری می باشد.

رییس جمهور گفت که مالیه دهی فرهنگ حسابدهی را تقویت نموده، حس مالکیت را به مردم کشور می دهد. وی همچنان خاطر نشان نمود که تولید داخلی باید توسط سیاست مالی کشور حمایت گردد.

رییس جمهور غنی تصریح کرد که بودجه باید وسیله ای برای تغییر در فعالیت های انکشافی باشد و نحوه تطبیق پروژه ها باید از پروژه های کوچک به پروژه های بزرگ زیربنایی تغییر یابد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.