دانش: خشونت علیه زنان شرم آور است

معاون دوم رییس جمهور در هنگام معرفی فرید حمیدی به عنوان نامزد و سرپرست اداره دادستانی کل گفت: مردم افغانستان بیش از امنیت تشنه عدالت اند و تا زمانی که عدالت تامین نشده است فرایند تامین امنیت شکننده خواهد بود.

به نقل از دفتر ارتباطات سرور دانش، وی تامین عدالت را زمینه و بستری برای دسترسی به دیگر اهداف اساسی دولت و مردم افغانستان عنوان کرد و گفت: اداره دادستانی کل برای تامین عدالت، حاکمیت قانون و تامین تعهدهای دولت افغانستان در برابر جامعه جهانی یک اداره کلیدی است.

وی ارتقای ظرفیت در اداره دادستانی کل، مبارزه با فساد در اداره های عدلی و قضایی از جمله دادستانی کل را یک اولویت جدی تلقی کرد و گفت: حفظ استقلال در این اداره بستگی به نحوه مدیریت آن دارد.

دانش عدم هماهنگی لازم بین دادستانی با دیگر اداره های مرتبط را یک کاستی جدی خواند و گفت: به دلیل موجودیت این کاستی ها در برنامه های انکشافی دادستانی با وجود کمک های بین المللی پیشرفت لازم به دست نیامده است.

وی در زمینه تامین عدالت و حاکمیت قانون به رسیدگی و بررسی جدی قضای خشونت علیه زنان تاکید کرد و گفت: تا روز بین المللی همبستگی زنان 8 مارس از اداره دادستانی کل می خواهم گزارش جامعی را در پیوند به اقدام های این اداره برای رسیدگی و پیگیری قضایای خشونت علیه زنان تهیه کرده و به اطلاع مردم برساند.

دانش قضایای خشونت علیه زنان را شرم آور خواند و گفت: تعقیب و رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان یکی از مسوولیت های اساسی اداره دادستانی کل و نهادهای عدلی کشور است.

وی گفت: با گذشت هرسال خشونت علیه خبرنگاران و رسانه ها افزایش یافته است و دادستانی کل به عنوان مسوول تامین حقوق عامه رسالت دارد که در این زمینه با جدیت برخورد کند.

سپس فرید حمیدی نامزد و سرپرست دادستانی کل نیز بحران حاکمیت قانون را عامل اصلی ناامنی، فقر و فساد خواند و گفت: بدون اطمنیان مردم به نهادی که بتواند به نیاز مردم در جهت تامین عدالت و حاکمیت قانون پاسخگو باشد، صلح، ثبات و تامین امنیت مشکل خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.