لاوروف: طرح آمریکا در تقسیم تروریست ها ساده انگارانه است

وزیر خارجه روسیه، طرح ترسیم خطوط بین تروریستها و نیروهایی که آنان را گروه های مخالف خوب می خواند، ساده انگارانه توصیف کرد.

 به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه؛ سرگئی لارووف، وزیر امور خارجه این کشور در نشست خبری با تدروس آدهامون، همتای اتیوپیایی خود گفت: صحبت ها در خصوص طرح سازمان ملل برای تقسیم سوریه به دو منطقه تحت نفوذ، احتمالا از سخنان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تقسیم مناطق به دو بخش نیروهایمان و نیروهایشان برای بمباران گرفته شده است. این دیدگاهی ساده انگارانه است. هدف اصلی باید ریشه کن کردن تروریسم باشد.

لاوروف همچنین با اشاره به علاقمندی دو طرف به گسترش هر چه بیشتر روابط با اتیوپی، در خصوص سوال خبرنگاری درباره گفتگوهای ژنو و اوضاع در سوریه گفت: گفتگوهای ژنو در صورتی که یکی از هیئت های حاضر، گفتگوها را ترک نمی کرد، می توانست بسیار بهتر باشد. این گفتگوها به حال تعلیق در نیامده است.

لاوروف تصریح کرد: ما شواهد عمده ای در اختیار داریم که به صورت خلاصه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کنیم تا بتواند فهرست سازمان های تروریستی را به روز کند.

وی ادامه داد: در خصوص طرح آمریکا، ما از مدت ها پیش برای راه حل ساده ای را برای گروه های غیر تروریستی میهنی که می خواهند به ترک مخاصمه و فرایند سیاسی ملحق شوند ولی به ناگاه خود را در جبهه تروریست ها یافته اند، هماهنگی کرده ایم. راه حل این است که آنها باید عملا از مناطقی که در حاشیه گروه های تروریستی قرار دارد، خارج شوند.

لاوروف گفت: اگر چه پنتاگون و به تازگی وزارت خارجه آمریکا به صورت علنی هرگونه هماهنگی با ارتش روسیه را انکار و ادعا کردند که این تعاملات فقط به جلوگیری از برخوردهای هوایی محدود می شود، من نمی دانم چرا وزارت خارجه آمریکا و به صورت کلی شرکای آمریکایی ها این اظهارات را مطرح می کنند، شاید آنها از همکاری با روسیه خجالت می کشند، ولی جایی برای خجالت کشیدن در مبارزه با تروریسم وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.