بشار اسد: روسیه و ایران از ملت سوریه دفاع می کنند

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه اس بی اس استرالیا، حمایت های ایران و روسیه را مرتبط با اوضاع منطقه دانست.

 به نقل از خبرگزاری سانای سوریه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه "اس بی اس" استرالیا که پیشتر گزیده هایی از آن منتشر شد، وجود هرگونه درگیری میان ارتش کشورش با حزب الله لبنان را رد و اعلام کرد حزب الله در کنار ارتش مبارزه و از آن حمایت می کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص علت باقی ماندن روسیه و ایران در کنار سوریه گفت: مسأله متعلق به رئیس جمهور و یا یک شخص نیست، بلکه بطور کلی به اوضاع مرتبط است. آشوب در سوریه به ایجاد دومینویی در منطقه ما منجر خواهد شد و این مسأله بر کشورهای مجاور و ایران و روسیه و همچنین اروپا اثر خواهد گذاشت. به همین دلیل، آنها هنگامی که از سوریه دفاع می کنند، در واقع از ثبات دفاع می کنند، از ثبات خود و منافعشان. آنها از ملت سوریه و حق این کشور در حمایت از خود دفاع می کنند. اگر آنها از رئیس جمهور دفاع می کردند، در حالی که ملت از او دفاع نمی کرد، رئیس جمهور نمی توانست 5 سال تنها به مجرد حمایت روسیه و ایران پایداری کند. در نتیجه، مسأله به رئیس جمهور مرتبط نیست، بلکه بطور کلی به اوضاع مرتبط است.

اسد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تمامی مخالفان تروریست نیستند، از آمادگی خود برای کار با گروه های مخالفی که از ابزارهای سیاسی استفاده می کنند، سخن گفت. وی البته این مسأله را مشروط بر این دانست که این مخالفان دارای ریشه های سوری باشند و به نمایندگی از کشورهای دیگری مانند عربستان و یا هر کشور دیگری عمل نکنند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه اظهارات خود از برگزاری همه پرسی در انگلیس که منجر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد، انتقاد کرد. وی گفت:این مسئولان مرا نصیحت می کنند که چگونه با بحران سوریه برخورد کنم، و می گویند اسد باید برود؛ چرا که او از واقعیت دور است. حال مشخص شد آنها از واقعیت فاصله دارند؛ وگرنه درخواست برگزاری این همه پرسی را نمی دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.