غنی: افغانستان از برکت چابهار دیگر در خشکی محصور نیست

رئیس جمهور گفت که ما بار دیگر این کشور را به آسیای مرکزی وصل کردیم و به برکت بندر ترانزیتی «چابهار» دیگر افغانستان در خشکی محصور نیست.

«محمد اشرف غنی» روز جمعه در جمع نمایندگان جوانان شهرهای سراسر افغانستان به مناسبت تجلیل از روز جهانی جوانان افزود که افغانستان امروز در جهان اعتبار محوری خود را کسب کرده و بدبینان ما در انزوا قرار گرفته‌اند.
وی گفت که آنان که ما به نیاکانشان اسلام آموختیم، امروز می‌خواهند به ما اسلام را بیاموزند. افغانستان امروز چهار راه و قلب قاره آسیاست، اما برای این تحول تنها شعر اقبال کافی نیست، بلکه نیاز به کار و طرح‌های عملی دارد.
رئیس جمهوری افزود که امروز نسل جوان ما در هرگوشه کشور با تعهد ثابت می‌سازد که به افغانستان باور دارد و بخاطر خاک آن حاضر است جانفشانی کند.
وی خاطر نشان کرد که پیام نسل جوان افغانستان به جهانیان این است که دشمنان مردم دیگر نخواهند توانست به اهداف شوم خود در این کشور دست یابند.
وی از نیروهای امنیتی تقدیر کرد و گفت که تمامی نیازهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا چهار سال آینده پیش بینی و تدارک دیده شده است و اکثریت مردم کشور خواهان صلح و ثبات هستند.
اشرف غنی گفت که به درخواست جوانان و برای ارج نهادن به قوای دفاعی و امنیتی کشور دستگاه‌های ذیربط موظفند تا در تمامی استان‌های افغانستان، خیابانی را به نام قوای مسلح نامگذاری کنند.
رئیس جمهور، دستاوردهای جوانان را در زمینه‌های علمی خوب توصیف کرد و به وزارت دارائی دستور داد تا از طرح‌های ابتکاری جوانان پشتیبانی کند.
وی گفت که سال آینده را در افغانستان باید سال «جوان» نامگذاری کرد و از جوانان خواست تا طرح‌های مؤثر خود را که دیدگاه جوانان شهرهای مختلف در آن مد نظر قرار گرفته شده باشد، ارائه دهند.
رئیس جمهور، جوانان را سرمایهٔ عظیم کشور خواند و گفت که هیچ عاملی نباید مانع پیشرفت ما شود و باید با اراده قوی بر مشکلات غلبه کرد و مشکلات جوانان توسط یک فرد حل نمی‌شود و باید برای حل مشکلات، بسیج عمومی صورت به گیرد.
وی افزود که ما به جوانگرایی در دستگاه‌های دولتی اعتقاد داریم و باید ادارات ما جوان شوند.
رئیس جمهور گفت که نشست‌های کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات مردمی را خود وی رهبری خواهد کرد تا جوانان نسبت به شفافیت امور و پیشبرد کارها در چارچوب قانون اطمینان حاصل کنند.
اشرف غنی تصریح کرد که افغانستان برای مبارزه با فساد متعهد است، اما با شروع اقدامات در این زمینه شماری از افراد که منافع آنان در خطر است، رئیس جمهوری را متهم به انحصارگری قدرت می‌کنند.
وی گفت که فساد بزرگترین دشمن جوانان است و اگر فساد از بین نرود، آینده جوانان تاریک خواهد بود و خطاب به جوانان افزود که شما توانایی مبارزه علیه این پدیده را دارید.
«کمال سعادت» معاون جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ پیش از سخنان رئیس جمهوری این کشور از تشکیل مجلس جوانان افغانستان خبر داد و گفت که در ترکیب این مجلس قشرها مختلف جوان کشور حضور دارند و مسائل عمده کشور را در نشست‌های خود مورد بررسی قرار خواهند داد.
وی افزود که به زودی جوانان در پست‌های تخصصی خالی تمامی دستگاه‌های دولتی به کار گرفته خواهند شد.
«تادامیچی یاماموتو» نمایندهٔ ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان نیز در این آئین طی سخنان کوتاهی، نقش جوانان را در پیشرفت افغانستان، مهم خواند و نسبت به تداوم همکاری‌های این سازمان با دولت وحدت ملی ابراز اطمینان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.