امتناع کانادا از توقف روند فروش سلاح به رژیم عربستان

دولت کانادا بی‌توجه به ادامه کشتار مردم یمن به دست سعودی‌ها، اعلام کرد فروش سلاح به رژیم عربستان را متوقف نمی‌کند.

امتناع کانادا از توقف فروش سلاح به عربستان سعودی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوب‌اَندمیل، با اینکه آمریکا فروش اسلحه به عربستان سعودی را محدود کرده، کانادا به معامله سلاح با این رژیم متخاصم ادامه می‌دهد. دولت اوباما به دلیل کشتار غیرنظامیان در یمن بدست سعودی‌ها، صادرات اسلحه به عربستان را متوقف کرد.

استفان دیون –وزیر خارجه کانادا- از عربستان خواست در مورد استفاده از سلاح‌های بحث‌برانگیز در یمن صرفا محتاط باشد. عربستان ائتلافی را سرکردگی می‌کند که به بهانه‌های واهی، در یمن به کشتار غیرنظامیان می‌پردازد.

وقتی از دیون درباره پیروی کشورش از آمریکا در مسئله توقف ارسال سلاح به عربستان سوال شد، وی مدعی شد اتاوا –پایتخت کانادا-  می‌تواند به طور کامل بر چگونگی استفاده از سلاح‌هایش در عربستان نظارت کند.

رویترز دوشنبه گزارش داد آمریکا به دلیل افزایش تلفات انسانی در یمن، یک طرح فروش اسلحه به ریاض را متوقف می‌کند. مقامات آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر در خصوص این تصمیم امتناع کردند.

کانادا به عربستان خودروهای زرهی فروخته است که بر اساس گزارش‌ها، ریاض در یمن از آن‌ها استفاده می‌کند. تصمیم دولت اوباما برای تعلیق فروش سلاح به عربستان، نقض سیاست‌های پیشین آمریکا در خصوص رژیم سعودی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.